ScrollToTop

Jak tam Twoje noworoczne postanowienia?

Artykuły, Na czasie, Slider, Warto przeczytać

5 stycznia 2021

Jak tam Twoje noworoczne postanowienia? Minus 5-10-15 kg? Przechodzisz na dietę? Nie będziesz już podjadać? Czy po prostu planujesz nie obżerać się po 19.00? Rzucasz palenie? Alkohol? Chcesz wstawać każdego dnia o 5 rano? Poranny trening? Więcej ruchu? Przygotowania do maratonu? A może więcej czasu z rodziną i mniej pracy?

Nie mam zamiaru podśmiewywać się z tych noworocznych postanowień – uważam, że każda okazja do rozpoczęcia pracy nad sobą i walki o zdrowie jest w porządku. Dlatego od razu, na starcie, chciałbym powiedzieć, że Ci kibicuję. Wierzę, że Ci się uda 🙂 Mam też coś, co może pomóc Ci w pracy z tworzeniem nowych nawyków – coś, co mi bardzo pomogło.

Poniższy tekst powstał w oparciu o moje końcoworoczne newslettery (jeśli chcesz dostawać listy od Pana Tabletki – na końcu tego wpisu znajduje się okienko do zapisu).

Czy Pan Tabletka ma swoje noworoczne postanowienia?

Nie wiem, jak jest u Ciebie, ale u mnie większość rzeczy, których chętnie pozbyłbym się od Nowego Roku, ma związek z moimi nawykami, przyzwyczajeniami i rutynami.

A to zbyt dużo podjadania między posiłkami, a to za mało ruchu, a to inne mniejsze i większe grzeszki….

Generalnie, różne drobnostki dnia codziennego, które kumulują się i dokładają nam kilka kilogramów nadwagi, wzmacniają złe nawyki i suma summarum – pogarszają nasze samopoczucie i zdrowie.

Od razu podpowiem, że nie mam na te nałogi i na naszą silną wolę żadnej cudownej tabletki.

Ale mam książkę, która mnie zachwyciła. To książka, która łączy w jedną całość skuteczną walkę z odchudzaniem, paleniem papierosów, hazardem i trikami sprzedażowymi.

Polecam ją przeczytać albo przesłuchać – świetnie się ją czyta.

Książka, o której mówię, to:

„Siła nawyku. Dlaczego robimy to, co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”.

Charakterystyczna żółta okładka. A na okładce – ja i ktoś, może Ty, biegający w pętli nawyku. Jeśli klikniesz w obrazek, sprawdzisz aktualne ceny i dostępność książki.
  • Ta książka kosztuje ok. 29-40 zł – dokładną cenę (i spis treści, który powinien Cię zaciekawić) sprawdzisz np. na Ceneo (stuk-klik)
  • polecam również książkę w wersji audiobooka – wygodna opcja dla zapracowanych 🙂

Jeśli chcesz w 2021 roku czytać więcej książek, zacznij od tej. Gwarantuję, że pomoże Ci w wielu różnych sferach życia. Ta książka może się przydać Tobie, ale możliwe, że jeszcze bardziej przydatna będzie dla kogoś bliskiego.

***

Jak rzucić palenie?

Palenie papierosów, zarówno bierne, jak i czynne, to świństwo, które osłabia Twoje zdrowie w zasadzie na każdej możliwej płaszczyźnie.

Jeśli chcesz podjąć nierówną walkę z tym nałogiem – polecam zacząć od „żółtej książki”, o której wspomniałem na początku wpisu. Jej treść pomoże Ci rozpoznać wyzwalacze nawyku sięgania po papierosa.

Pomocne mogą być też moje wpisy na blogu poświęcone rzucaniu palenia. Zerknij.

Ale znam też inną rewelacyjną książkę, która według opinii wielu moich Czytelników, którzy już nie palą, jest lepsza od wielu tabletek.

Gorąco polecam! Ta książka, to:

„Prosta metoda jak skutecznie rzucić palenie” Allen Carr

 

Według wielu moich Czytelników twierdzi, że ta książka jest lepsza od niejednej tabletki. A z pewnością jest doskonałym wsparciem walki z nałogiem. Po kliknięciu w obrazek, możesz na Ceneo.pl sprawdzić jej cenę i dostępność
  • Ta książka kosztuje między 18, a 30 zł – dokładną cenę (i spis treści) sprawdzisz np. na Ceneo (stuk-klik)
  • standardowo polecam również wersję do słuchania 🙂

Jakie tabletki na rzucenie palenia?

Nie byłbym sobą, gdybym na blogu nie przygotował kompendium wiedzy w temacie tak ważnym jak rzucanie palenia. Podrzucam tuta wpisy na ten temat – może coś Ci się przyda (Tobie albo komuś z Twoich bliskich):

Powodzenia!

A co stosować na odchudzanie?

Odkąd zostałem „Panem Tabletką”, przydarzyło mi się sporo ciekawych przygód i historii. Jedną z nich była możliwość koncepcyjnego zaprojektowania „CUDOWNYCH TABLETEK NA ODCHUDZANIE”.

Wydarzyło się to w ramach jednego z popularnych programów telewizyjnych, który prowadziła pani Kasia Bosacka.

Założenie było proste – pokażmy, w jaki sposób sprzedając suplementy na odchudzanie, zbyt często sprzedaje się wyłącznie marketingowe obietnice bez pokrycia.

W podlinkowanym niżej wpisie podsumowałem moje wnioski z wymyślania „Fit-green„.

Zapraszam, to szybki i lekki materiał. Bardzo brutalny i konkretny – nawet pokusiłem się o finansowe podsumowanie zysków. Poniżej link:

Co na odchudzanie? Które tabletki działają? Opinia

TABLETKI NA ODCHUDZANIE – ANALIZY NA BLOGU

Teoria teorią, ale na blogu jest też sporo wpisów z moimi merytorycznymi i baaardzo praktycznymi opiniami i analizami składów suplementów na odchudzanie.

Polecam zerknąć.

***

Nawyki, odchudzanie i rzucanie palenia? Jak jest u mnie?

Jeśli miałbym podsumować moje wnioski i własne doświadczenia a propos „skutecznego trzymania wagi”, to pomijając oczywiście sytuacje niezależne od nas i takie, w których nadwaga jest nieuniknioną konsekwencją koniecznych działań (np. skutki uboczne pewnych leków), jedyna skuteczna metoda na odchudzanie to hmm… codzienna i monotonna praca nad własnymi nawykami i przyzwyczajeniami.

Widzę to i czuję, jak takie chodzenie po linie – ciągłe balansowanie między tym, co trzeba, a tym, co łatwiej. 

Niezależnie od tego jak jest u Ciebie, trzymam kciuki i kibicuję.

To co w mojej ocenie przynosi najlepszy efekt, to próba podziałania na samym początku pętli nawyku (opisanej w tej „żółtej” książce, którą poleciłem na początku tego wpisu) i trwała zmiana naszych przyzwyczajeń oraz ciągła praca nad zastąpieniem złych nawyków, zdrowszymi.

Dużo łatwiej jeden nawyk zastąpić innym niż całkowicie go wyplenić.

Przynajmniej u mnie ta metoda działa to dużo lepiej.

Zasada Pareta – 80:20

Uwalniające w kontekście diety i innych złych nawyków było dla mnie przyłożenie do tych sfer zasady 80:20 (albo 90:10 – dla co bardziej wymagających).

Innymi słowy, pozwól sobie na błędy i nie fiksuj się na nich.

Czyli jeśli 80% albo 90% Twojej diety i trybu życia jest zdrowa, to jest jak najbardziej ok – bądź z siebie dumna/y! Te pozostałe 20% czy 10% po prostu olej. Odpuść sobie nierealistyczne i idealistyczne wyobrażenia o sobie czy o świecie. Idealnie to jest tylko na Instagramie i w TV.

Ja sobie odpuszczam. I wbrew pozorom, dużo łatwiej mi dzięki temu walczyć o te moje zdrowe 80%.

Podsumowując:

Zdaję sobie sprawę, że w wielu tematach mocno uogólniam, za co przepraszam.

Pamiętaj, że na koniec dnia liczy się to, czy dobrze czujesz się sam ze sobą i czy lubisz tę osobę, na którą patrzysz codziennie w lustrze. To o dużo trudniejsze niż chwilowe* zbicie kilku kilogramów.

Warto o to powalczyć.

*chwilowe zbicie np. kilku kilogramów to jeszcze żadna sztuka. Sztuką jest utrzymanie tego efektu przez kilka miesięcy lub lat. Podobnie wygląda sytuacja z paleniem papierosów i innymi szkodliwymi nawykami. 

Serdeczności!
Pan Tabletka
Marcin

P.S. Tutaj możesz zapisać się na mój newsletter – wysyłam go 3-4 razy w miesiącu i tylko wtedy, gdy mam coś ciekawego do przekazania. Zwróć proszę uwagę, że po wpisaniu się na listę, trzeba jeszcze potwierdzić zapis w wiadomości, którą dostaniesz na swoją skrzynkę.

 

Podobne Te artykuły również
mogą cię zainteresować

Chcesz być na bieżąco?
Dołącz do newslettera

Wysyłam tylko wartościowe treści.

Zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych w celu otrzymawania informacji marketingowych od Pana Tabletki, i akceptuję politykę prywatności.