ScrollToTop
temperatura na zewnątrz

Psycholog dziecięcy cz.1/3 praca psychologa w szkole- podcast 25

Podcast

4 października 2021

Jakiś czas temu zdecydowałem się pomóc z nagłośnieniem projektu prowadzonego przez Uniwersytet Jagielloński – pod kryptonimem Neurosmog – w którym naukowcy sprawdzają wpływ smogu w Małopolsce i na Śląsku na rozwój mózgu dzieci (to badanie może być doskonała orężem w walce ze smogiem, kto®ego nienawidzę). W ramach Neurosmogu  – psychologowie badają dzieci z ADHD i w trakcie diagnozy ADHD – i fundują im wartościowy, ale darmowy – pełen pakiet badań które mogą być dla nich i ich rodziców – wielką pomocą (tutaj doczytasz szczegóły jak zapisać się na te badania). Przy okazji tej akcji – udało mi się porozmawiać z psycholog Katarzyną Gugułą – która odpowiada za rekrutację dzieci do tego projektu w Krakowie, a na co dzień jest psychologiem praktykiem (głównie pracuje z dziećmi).

Z panią Kasią wyszła nam wartościowa i praktyczna rozmowa – ale na tyle długa, że podzieliłem ją na 3 części – i dziś publikuję część pierwszą – zaczęliśmy od historii pani Kasi, następnie przeszliśmy przez specyfikę pracy z dziećmi w szkole, po różne aspekty rozwoju dzieci – generalnie tematy szalenie ciekawe dla mnie jako dla rodzica.

Spis treści:

  1. 00:56 Przedstawienie gościa – psycholog Katarzyna Guguła. 
  2. 01:38 O co chodzi w projekcie NeuroSmogu?
  3. 04:08 Na czym polega praca psychologa w tym projekcie?
  4. 04:34 Jak dzieci podchodzą do badań w projekcie?
  5. 07:03 Wyjaśnienie pojęcia – grupa kontrolna w badaniach.
  6. 07:50 Kariera zawodowa Katarzyny Guguły.
  7. 10:53 Co może zaburzyć pracę dziecka?
  8. 12:02 Czy dzieci i dorośli mają nieograniczoną pamięć słuchową?
  9. 15:55 Psycholog kliniczny – kto to jest?
  10. 18:38 W jakim celu psycholog pracuje z dziećmi zarówno w szkole, jak i w poradni?
  11. 23:00 Czy praca psychologa szkolnego jest łatwa?
  12. 25:17 Jak ludzie radzą sobie ze stresem – mechanizmy ochronne.
    • 27:45 Próby samobójcze – wołanie o pomoc.
  13. 30:50 Najczęstsze sytuacje kiedy szukać pomocy u psychologa w szkole, a kiedy w poradni. 
  14. 33:20 Ile czasu potrzeba, żeby stwierdzić u dziecka specyficzne trudności w nauce?
  15. 35:25 Czym jest opinia psychologa i czy jest nieodwracalna?
  16. 39:44 Puenta odcinka – Trudności dziecka w szkole – czy zawsze są od niego zależne? Jak mu pomóc?
  17. 41:22 Czy rodzice powinni w jakiś sposób przygotować siebie/dziecko do rozmowy z psychologiem?
  18. 45:55 Prośba od Pana Tabletki do Ciebie 🙂

Tutaj wysłuchasz podcastu:

 

Spotify (polecam „zaobserwować” i dodać do ulubionych – otrzymasz powiadomienia o nowych odcinkach)

Apple podcast (moje serce cieszy się za każdą opinię i 6 gwiazdek, jakie dostanie odcinek w Apple podcast – dzięki za docenienie mojej pracy!)

A tutaj możesz wysłuchać pozostałych odcinków podcastu:

Polecam zasubskrybować swój ulubiony kanał „odsłuchu”.

Linki z podcastu

Linki, o których wspomnieliśmy w podcaście

  1. Odcinek o niegrzecznych dzieciach w szkole. (wkrótce)
  2. Odcinek o ADHD. (wkrótce)

 

Serdeczności!
Pan Tabletka

Marcin

***

Chcesz wiedzieć, jak naturalnie wspierać rozwój odporności dziecka i jak tej odporności nie szkodzić? Zapraszam do mojej książki/audiobooka „Odporność. Czy Twoje dziecko może nie chorować?

O autorze

Marcin Korczyk

mgr farm. Marcin Korczyk - farmaceuta praktyk, twórca internetowy, key opinion leader, autor książki "Odporność. Czy Twoje dziecko może nie chorować?"
Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego na wydziale farmaceutycznym. Po studiach pracował w aptece całodobowej w Nowym Sączu - i w trakcie pracy rozpoczął tworzenie bloga www.pantabletka.pl - zapisując odpowiedzi na najczęściej zadawane przez pacjentów pytania.

Od czasu złożenia bloga w 2015 roku - do dziś - blog stał się jednym z najbardziej rozpoznawalnych i opiniotwórczych portali z wiedzą o racjonalnym stosowaniu leków i suplementacji.

Podobne Te artykuły również
mogą cię zainteresować